En milstolpe!

2021-12-24

Kära vänner.

En milstolpe. Ja, det finns inget bättre sätt att beskriva det som nu händer Enorama och för vår partner betapharm Arzneimittel GmbH i Tyskland:  Vårt nikotintuggummi finns inom kort tillgängligt för tyska konsumenter. En viktig och betydelsefull händelse för oss. Resultatet av ett professionellt, dedikerat arbete från vår egen organisation i tätt samarbete med leverantörer, konsulter och experter inom en rad olika discipliner, från många länder. Ett internationellt starkt team i symbios, allt naturligtvis i tätt samarbete med vår kund betapharm. Ett kvitto på att vi tillsammans gjort saker på rätt sätt. Stort tack till alla.

Jag vill också rikta ett stort tack till alla er aktieägare, stora som små, internationella såväl som svenska, som visar Enorama tilltro och förtroende genom er delaktighet och ert engagemang. Det stärker.

Året vi snart lägger till handlingarna har varit bra och affärsmässigt utvecklande. Försäljningen i USA har kommit i gång. Organisationen där växer med nya kompetenser. Aldrig förr har det talats så mycket, och så ofta, i media och andra sammanhang om alternativa hälsofrämjande produkter: Nikotintuggummi, Nicotine Pouches och CBD.  Folkhälsa och preventivt arbete har ett globalt fokus. Vi är med.

Nu är julen här. En tid, förhoppningsvis i närhet av vänner och familj. Ansvarsfullt och i linje med vad som föreskrivs med hänsyn till rådande omständigheter.

Jag säger tack för ett spännande 2021 och ser med kraft och tillförsikt fram emot 2022.

Önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Mats Rönngard
VD Enorama Pharma