MÖT KRISTER THÖRNQUIST

PRODUCT PROJECT MANAGER
ENORAMA PHARMA

Krister Thörnquist, är Product Project Manager hos Enorama Pharma.

Efter många år hos AstraZeneca i Lund och Södertälje, har Krister klivit in i en viktig roll i företaget.

-  Lång erfarenhet i projektledande roller har gett mig en förmåga att sätta mig in i vilka behov och utmaningar som kan finnas. För oss, likaväl som för våra kunder. Att förutse vad som behövs kommuniceras och väldigt ofta praktiskt ta hand om.

- Jag ansvarar för produktionen av vårt vita snus. Där hjälper jag underleverantörer och kunder med avtal, logistik och mycket annat. Vi djupdyker tillsammans i kvalitets- och detaljfrågor. Och även om regelverket kring vitt snus i detalj inte är lika strängt som det är för läkemedel, ska vi se till att Enorama ställer höga krav på våra egna processer. Det är jag van vid sedan tidigare och det är mitt ansvar. Att behålla farten framåt. Att göra rätt från början. En viktig del i Enoramas framgång. Gör vi rätt vinner vi tid och når snabbare våra marknader.

- Om vi ska ta hela historien, är sanningen den att vägen till Enorama gick via reklambranschen. När jag valde att lämna AstraZeneca och vända tillbaka till Skåne, blev jag erbjuden rollen som projektledare på en byrå i Malmö. Ett lyckosamt karriärdrag skulle det visa sig, eftersom det var där jag kom i kontakt med företaget jag nu är väldigt glad över att få vara en del av.

- Enorama växer i takt med en snabbväxande marknad. Rollerna i vår organisation behöver därför bli ännu tydligare i både ansvar och ambition. Som premiumproducent är det av största vikt att den kvalitet vi levererar i våra produkter, också upplevs i våra medarbetare och vårt sätt att arbeta. Enorama har ett otroligt framåtdriv som det nästan går att ta på.

En känsla jag önskar att fler skulle kunna få uppleva.

- Här finns en kultur av mentorskap som går över både expertis och åldersgränser. Vi lär av varandra och lär andra. Jag är stolt över att vara en del av en lärande organisation där tilltron hos alla är stark för vilka vi är och vad vi har att erbjuda.