NIC-S® - Born in Sweden.
Med smak och känsla av Sverige släpper Enorama sitt första egna varumärke i USA: En tobaksfri, vit snus.

2021-04-20

NIC-S startar med att presentera fem välbalanserade smaksättningar för att möta en bred grupp av medvetna konsumenter och en varierad smakpreferens. NIC-S All White Nicotine Pouches erbjuds i tre olika styrkor: 3, 6 och 9 mg, vilket adderar marknaden ytterligare valmöjligheter. NIC-S innehåller en nikotinbas i mildare styrka som väl matchar amerikanska konsumentönskemål. Som en seriös aktör ser vi det som ansvarstagande att presentera ett produktutbud utan anmärkningsvärt höga nikotinstyrkor. Och vi värdesätter vårt mantra ”use nicotine responsibly” högt.

NIC-S är en premiumprodukt tillverkad efter Enoramas egna, patentsökta formulering. Förpackningarna är gjorda i ett biologiskt och förnybart material. Målsättning på sikt är att skapa en till 100 % nedbrytbar produkt.

NIC-S har en frisk och fräsch skandinavisk känsla i både produktupplevelse och förpackningsdesign. Produktnamnet NIC-S är lätt att uttala, och inte minst, lätt att komma ihåg.

Känslan ”Born in Sweden” bär varumärke och produktlöfte. Attraktivt för en allt mer växande och insiktsfull konsumentmarknad i USA. ”Born in Sweden” är en genomtänkt kommunikation och synlighet som ger en bekräftelse till den medvetna konsumenten. Exotismen och lockelsen i det svenska och skandinaviska.

Enorama har som innovativt utvecklingsbolag en hög trovärdighet i det faktum att företaget en gång startat utan koppling till tobaksindustrin. Och med en ambition att minska farlig tobaksrökning genom att erbjuda alternativa, tobaksfria, nikotinprodukter. Folkhälsa och Harm Reduction är en viktig del av Enoramas och NIC-S väg till konsument och marknad.

Vi når ut på den amerikanska marknaden enligt plan. Tillsammans med dem vi samarbetar med i lansering och försäljning. Vi gör detta på Enorama- och NIC-S-vis. Agerar och reagerar på sätt som skiljer sig från andra. Vårt omedelbara fokus är marknadsföring, försäljning och en fortsatt utveckling av koncept och produkter.

Enoramas behov och ambition är att skapa försäljningsvolym och marknadsandelar. Genom vårt eget varumärke NIC-S kommer så många konsumenter som möjligt få möjlighet att köpa, prova och uppskatta det vi erbjuder. Nu är vi igång.

LÄS MER OM VÅRA PRODUKTER PÅ
NIC-S.COM