Enorama Pharma Inc. växer

2021-10-11

Det är med glädje och spänning vi hälsar Spencer Hirst välkommen som Head of Business Development i vårt amerikanska bolag Enorama Pharma Inc. Specialiserad på utveckling av digitala affärsmodeller och webförsäljning blir fokus för Spencer att fortsätta utvecklingen av NIC-S. Bidra till att göra NIC-S till en välkänd premiumprodukt och ett varumärke med hög igenkänning för konsument och återförsäljarled. En marknadsledare på den tobaksfria Nicotine Pouch-marknaden i Nordamerika.

- Jag kom i kontakt med Kristoffer Rönngard, Head of Enorama Pharma US operations, via gemensamma bekanta, berättar Spencer. - Vi upptäckte att vi hade mycket gemensamt och att min bakgrund och min kompetens var något som Enorama och NIC-S letade efter. Några veckor senare träffades vi därför igen i en mer konkret och professionell diskussion kring e-commerce och strategier för att bygga och utveckla säljkanaler. Direkt mot konsument i allmänhet och för NIC-S i synnerhet.

- Det var imponerande och inspirerande att se vilket väl underbyggt arbete Kristoffer Rönngard och hans team hade skapat. Trots den relativt korta tid Enorama och NIC-S varit operativa i Nordamerika är försäljningen i full gång och väcker uppmärksamhet, uppskattning och intäkter. Det motiverar och jag ser ingen begränsning i den framgång som vårt produkterbjudande med NIC-S kan och kommer att skapa.

- Det är så tydligt hur Enoramas bakgrund i läkemedelsindustrin präglar alla delar av verksamheten. Det finns en otrolig omsorg om alla de detaljer som i en helhet skapar kvalitet i alla led. Inte minst hos konsumenten. NIC-S är så tydligt en attraktiv premiumprodukt rakt igenom. Nu lyfter vi in det sättet att tänka och agera också i vår digitala säljstruktur, vilken känns väldigt roligt att få vara med om att skapa och utveckla. Här finns en potential som är oemotståndlig. En marknad som är enorm.

- Med ett stort intresse för utomhusliv, natur och sport ligger det mig väldigt varmt om hjärtat att Enorama verkar för en bättre folkhälsa och för medvetna val kring alternativa nikotinprodukter. Bort från tobak och effekterna av detsamma.

- Det är med stolthet och med stor lust jag nu blir en del av den kompetens och kraft som fortsätter att etablera Enorama och NIC-S i USA. Under många år har jag utvecklat en egen verksamhet med både butiks- och webbaserad försäljning inom konfektion i vildmark- och westernstil. Något som följer med när jag nu kliver in i en annan del av konsumentfokuserad detaljhandel. Likaså med alla nya idéer och tankar som fötts i arbetet med strategiska affärsmodeller för olika start-ups jag har haft glädjen att få hjälpa och arbeta med. Det här kommer att bli hur roligt som helst.