Kevin Tir – International eCommerce Manager, Enorama Pharma

2022-06-17

Enorama Pharma är glada att kunna presentera ännu en ny medarbetare: Kevin Tir. International eCommerce Manager.

- Jag är här för att ytterligare förstärka Enorama Pharmas försäljning med ett omedelbart fokus på att bygga upp företagets e-handelsplattform för att generera fler kunder, fler affärer, större intäkter.

-Först ut är USA och Nordamerika där e-försäljningen redan kommit i gång som test och litet under radarn. Initialt kommer jag tillsammans med Enoramas amerikanska team, ha fokus på att skala upp nätförsäljningen och volym för Enoramas produkter. Vårt unika erbjudande. Produkter som glädjande nog fått en fenomenal respons.

-När jag gått igenom analyserna av hur vår produkt NIC-S® tagits emot på den amerikanska marknaden ser jag en utvecklingspotential som är enorm. Något som triggar min passion för försäljning och affärer. Det är inspirerande att uppleva hur företagets alla olika kompetenser från dag ett, väldigt väl tagit emot mig och min roll. Hur alla helhjärtat klivit in en efterlängtad försäljningsfas. Det både märks och känns hur hela Enorama bara vill framåt och uppåt.

Kevin Tir har en lång och gedigen, global, erfarenhet av eCommerce, sökmotors-optimering (SEO) och sökmotors-marknadsföring (SEM) från många skilda branscher. I rollen som nordisk försäljningschef på näthandelsjätten CDON, var Kevin en vital och ledande del i att bygga upp deras digitala säljplattform. På en stagnerad marknad lyckades Kevin och hans team att hitta nya tillväxtområden, skapa en ökad kundlojalitet och tillväxt och därmed öka försäljningsresultat och vinstmarginal rejält. En omsättning på drygt 24 miljoner Euro talar sitt tydliga språk.

CDON:s framgång och sätt att agera är en benchmark för global e-handel. Oavsett produktområde. Erfarenhet som nu kommer Enorama till nytta.

-Smart tillväxt är min drivkraft. Det som beskriver mig bäst är att jag är en ”doer” med ledaregenskaper som vet vad som krävs för att få saker att hända. Enorama har produkter och ett unikt erbjudande på en konkurrensutsatt marknad: Born in Sweden är ett kundlöfte som både bär och bygger. Vi har produkter som håller vad de lovar och mer därtill.

-Det finns så mycket roligt och spännande vi kommer att arbeta med framöver. Vi har produkterna. Marknad och möjligheter närmast omättlig. Härliga möjligheter helt enkelt.

Nu kör vi.